Recenze-film Avatar

10. ledna 2011 v 20:08 | Cooky |  Já píšu
a1
Tento velkolepý snímek natočený roku 2009 Jamesem Cameronem se stal po celém světě ohromným fenoménem.Je to zfilmovaný sen každého milovníka fantasy.Diváky uchvátil příběh, který se odehrává v naší daleké budoucnosti, kde lidé objeví planetu, zvanou Pandora, jenž skrývá neuvěřitelné přírodní bohatstí, je velmi rozmanitá, plná barev a neznámých tvorů.Lidé touží prozkoumat tento neprobádaný svět, proto vytvoří tvora z části lidské a zčásti mimozemské DNA, do kterého se dá vložit lidské vědomí.Hlavním hrdinou je Jake Sully.Ten se seznamuje s obyvateli planety, poznáva kouzlo života v symbióze s přírodou a dokonce se zamiluje do dcery náčelníka.Film samozřejmě končí happyendem, kdy domorodci společně s Jakem, který se k nim přidá poráží lidskou rasu a vybojují si zpět svůj klid šťastně plynoucího života.
Z mého hlediska není příběh právě to, co na filmu zaujalo nejvíc, ale je to 3D zpracování, jenž dalo sledování zcela jiný moderní pohled, tudíž je třeba docenit grafické provedení, které bylo více než vynikající.Prolínání uměle zpracovaného světa s reálnými i počítačově vytvořenými postavami je maximálně a precizně vydařené, příběh tedy neztrácí na věrohodnosti.Zkrátka filmový štáb a Cameron vytvořili něco zcela nového a jedinečného.
Avatar získal zasloužené ocenění v podobě Zlatého glóbusu za nejlepší film a samotný James Cameron byl oceněn za nejlepší režii.
Pro někoho byl film neuvěřitelným zážitkem, na který dlouho po shlédnutí nazapomene, pro jiné to byl průměrný příběh podbarven výbornou grafikou.Já osobně se přikláním k druhé variantě.A co vy?
cooky